Klik op de vraag om een antwoord te tonen / verbergen.
Algemeen
Hoe kan ik gebruik maken van uw diensten?
Als eerste schrijft u zich in door het aanvraagformulier op de pagina
Aanmelden in te vullen. Na een succesvolle aanmelding kunt u uw SIP VoIP-toestel configureren voor gesprekken via het netwerk van Worldcall. Test uw verbinding, doe een vooruitbetaling en geniet.
Welke valuta’s zijn beschikbaar voor de accounts?
Wij ondersteunen EUR- en USD-accounts. Wanneer u zich aanmeldt voor een account, kunt u kiezen tussen een EUR- of een USD-account. Op basis daarvan worden alle prijslijsten, facturen en rekeningen in de gekozen munteenheid aangemaakt. Echter, als je in staat bent om te werken in EUR, raden wij u aan hiervoor te kiezen in plaats van USD. Voor EUR zijn we meestal in staat om lagere tarieven en een grotere aantal betaalmethoden aan te bieden.
Wat is het verschil tussen de 3 belangrijkste beschikbare routing schema’s?
De belangrijjkste kenmerken van deze routingschema’s zijn:
• Premium
Routing op basis van kwaliteit. Voor elke oproep selecteert het systeem de beste (op basis van de statistieken en klantenfeedback) route op dat moment uit de complete lijst met beschikbare routes. Gegarandeerde faxverzending en CLI / ANI levering.
• Standard
Routing op basis van een afweging tussen kwaliteit en kosten (waarbij kwaliteit overheerst). Voor elke oproep selecteert het systeem de route met de op dat moment hoogste kwaliteit uit de lijst met beschikbare en qua kosten geaccepteerde routes.
• Wholesale
Routing op basis van een afweging tussen kosten en kwaliteit (waarbij de kosten overheersen). Voor elke oproep selecteert het systeem de goedkoopste route uit de lijst met beschikbare en qua kwaliteit geaccepteerde routes.
Wat is het oproepformaat voor elk van de 3 beschikbare routingschema’s?
Oproepformaat: E.164 (landnummer + netnummer + lokaal nummer) of 0003+E.164 voor Premium routingschema, 0002+E.164 voor Standard en 0001+E.164 voor Wholesale routingschema.
Voorbeelden: voor een gesprek naar Spanje via:
• Premium moet u 34xxxxxxx of 000334xxxxxxx bellen
• Standard moet u 000234xxxxxxx bellen
• Wholesale moet u 000134xxxxxxx bellen
Biedt u mogelijkheden aan voor volumekorting?
Nee, dat doen wij niet.
Biedt u DID-nummers aan?
Jazeker. Wij bieden DID-nummers aan, uit een grote lijst van verschillende landen en locaties. Ga naar uw
persoonlijke omgeving en kies de optie ‘
DID‘ uit het bovenste menu. Volg vervolgens de instructies om DID’s die u (nodig) hebt te bestellen / beheren.
Accepteert u een postpaid business model waarbij de klant betaalt nadat hij de dienst heeft ontvangen?
Nee, dat doen wij niet. Wij werken uitsluitend op basis van vooruitbetaling.
Ik heb een vraag die niet wordt behandeld in deze FAQ’s. Hoe kan ik Worldcall mijn vraag stellen?
Elk van onze klanten kan terecht in zijn
eigen persoonlijke klantenomgeving van Worldcall en ons een vraag sturen.
Account en Gebruikersinterface
Ik heb de e-mailbevestiging met mijn klant- en logingegevens niet ontvangen.
Het is mogelijk dat u onze e-mail niet hebt ontvangen vanwege uw SPAMfilters. In dat geval kan uw aanmelding nog steeds succesvol zijn geweest. Als u geen e-mail hebt ontvangen binnen 1 dag na inschrijving, stuur ons dan een e-mail door te klikken op
Contact aan de onderkant van de pagina en vraag naar de status van uw abonnement.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Ga naar
www.termination.worldcall.be, navigeer naar de pagina ‘
Login‘ en klik op het pictogram ‘
Password Recovery‘. U ontvangt nu snel een nieuw wachtwoord via uw e-mail.
Hoe kan ik toegang krijgen tot mijn CDR’s?
Ga naar uw persoonlijke omgeving en kies de optie ‘
XDR Browser‘ in het bovenste menu.
Waar kan ik mijn e-mailadres, wachtwoord en voorkeuren voor mijn gebruikersinterface bekijken en wijzigen?
Ga naar uw
persoonlijke omgeving en kies de optie ‘
Klantinformatie‘ in het bovenste menu, kies vervolgens de gewenste optie.
Hoe kan ik uw huidige Prijslijst en de lijst van netnummers bekijken en downloaden?
Ik ben een klant en ik heb een probleem. Hoe kan ik dit melden?
Ga naar uw
persoonlijke omgeving en kies de optie ‘
Klantenservice‘ in het bovenste menu, vervolgens rapporteert u uw specifieke probleem en gaan wij het meteen onderzoeken.
Tarieven, betalingen en facturering
Is het mogelijk om de munteenheid van mijn account te wijzigen?
Nee, zodra uw account is aangemaakt, kan de door u gekozen munteenheid niet meer worden gewijzigd. Als u uw munteenheid wilt wijzigen,moet u een nieuwe account aanmaken.
Hoe lang zijn uw tarieven geldig?
Meestal is onze Prijslijst 2-4 weken.geldig.
U kunt altijd de actuele tarieven vinden op de pagina
Tarieven van onze website
www.termination.worldcall.be.
Hoe houdt u mij op de hoogte van de tariefwijzigingen?
Iedere tariefwijziging zal vooraf per e-mail worden aangekondigd, en u kunt de actuele prijslijst vinden op de pagina
Tarieven van onze website.
Wanneer gaan de gesprekskosten tellen?
De gesprekskosten gaan tellen zodra de oproep wordt beantwoord. Als er geen verbinding is, uw oproep niet wordt beantwoord of de lijn bezet is worden voor deze oproep geen kosten in rekening gebracht.
Wat is het minimaal vereiste opwaardeerbedrag?
Wij vragen een minimum betaling van 20 EUR of 30 USD afhankelijk van de valuta van de rekening. Geen maandelijkse betaling vereist voor basisdiensten.
Welke betaalmogelijkheden aanvaardt Worldcall?
Momenteel beschikbare betaalmethoden zijn Overschrijving, Credit Card, Paypal. Sommige betaalmethoden zijn niet beschikbaar in alle landen en alle valuta. U vindt de exacte lijst met alle beschikbare betaalmethoden in uw
persoonlijke omgeving.
Hoe snel wordt mijn betaling verwerkt?
Dat hangt af van de betaalmethode die u gebruikt. Elektronische betalingen zoals PayPal, Credit Card worden direct verwerkt. Bankoverschrijvingen kunnen tot 5 werkdagen duren, afhankelijk van uw bank en regio. Zodra wij uw betaling ontvangen, wordt deze automatisch verwerkt en uw account zal direct worden gecrediteerd.
Wat is belangrijk bij het doen van een overschrijving?
U moet extra voorzichtig zijn bij het invullen van het veld ‘betaling beschrijving / communicatie’ op het transactieformulier! Dit veld wordt gebruikt voor de automatische verwerking van betalingen. Gelieve uw klantnaam en klantnummer in dat veld in te voeren. Indien de klantnaam en klantnummer onjuist zijn of ontbreken, kan de bestelling niet worden verwerkt en wordt uw account niet gecrediteerd! Zodra wij uw betaling ontvangen, wordt deze verwerkt. De verwerking van betalingen via overboeking kan tot 5 werkdagen duren. .Zodra uw overschrijving op onze bankrekening is bijgeschreven wordt uw saldo bijgewerkt. Gelieve geen betalingen voor meerdere bestellingen te combineren in een bankoverschrijving.
U dient het juiste bedrag te betalen. Het minimaal te betalen bedrag is 20 EUR of 30 USD, afhankelijk van de munteenheid van uw account.
Voorbeelden:
Wanneer u uw account met 300 EUR, wilt opwaarderen, moet u 300 EUR plus de kosten van de overschrijving betalen.
Wanneer u uw account met 450 USD, wilt opwaarderen, dient u 450 USD plus de kosten van de overschrijving te betalen.
Let op: er kan een overschrijvingsbedrag per transactie zijn; deze vergoeding kan verschillen afhankelijk van de valuta en het type bankoverschrijving. Binnen de EU raden wij u de gratis betaalmogelijkheid ‘Europayment’ te gebruiken (gebruik van IBAN / BIC).
Kunt u ook facturen in USD sturen?
Ja, dat kan. Wanneer u zich aanmeldt voor een account, kunt u kiezen tussen een EUR- en USD-account. Dat betekent dat prijslijsten, rekeningen en facturen allemaal worden opgesteld in USD. Echter, als je in staat bent om te werken in EUR, raden wij u aan hiervoor te kiezen in plaats van voor USD. Voor EUR zijn we meestal in staat om lagere tarieven en een groter aantal betaalmethoden aan te bieden.
Krijg ik een factuur per post en / of e-mail?
Facturen worden verzonden via e-mail en niet per gewone post. Ook kunt u
uw facturen bekijken en uitprinten via uw
eigen persoonlijke omgeving.
Technische vragen
Hoe kan ik mijn apparatuur configureren om verbinding te maken?
De gebruikersnaam en het wachtwoord die u per e-mail hebt ontvangen na het voltooien van de aanmeldprocedure kunnen ook worden gebruikt als SIP-gebruikersnaam en SIP-wachtwoord om verbinding te maken met onze SIP-server om te kunnen bellen.
Dit zijn de instellingen voor de SIP-verbinding:
SIP-proxy / registrar: sip.worldcall.be
SIP gebruikersnaam : de gebruikersnaam die u hebt ontvangen
SIP-wachtwoord : het wachtwoord dat u hebt ontvangen
Als u liever vaste / statische IP-adressen gebruikt (gebruik van Remote IP-authentication in plaats van Digest ), kunt u de vaste IP-adressen van uw gateways / servers in uw persoonlijke omgeving configureren. Als u gebruik maakt van een hosted VoIP switch / gateway, moet u ervoor zorgen dat u uitsluitend deze IP-adressen gebruikt, ze zijn uniek toegewezen aan uw account. Alle inkomende gesprekken van deze IP-adressen worden gekoppeld aan uw Worldcall account.
Nadat we uw IP verifiëren, kunt u verbinding maken met behulp van een van de volgende Worldcall IP-adressen (afhankelijk van het gekozen protocol):
SIP (Proxy / Registrar): 87.238.224.40 of sip.worldcall.be
De lijst van ondersteunde codecs:
G.723.1 (5.3 & 6.3 Kbps)
G.729 (8 Kbps)
G.711 A-law (64 Kbps)
G.711 μ-law (64 Kbps)
Faxondersteuning: Groep III op 2.4, 4.8, 7.2, 9.6, 14.4 Kbps, met behulp van de industriële standaard T.38
DTMF relay: Signaling via RFC2833 of SIP-Info
Oproepformaat: 0003+E.164 of E.164 voor Premium routingschema, 0002+E.164 voor Standard en 0001+E.164 voor Wholesale.
Voorbeeld: voor een gesprek naar Duitsland via:
• Premium moet u 000349xxxxxxx of 49xxxxxxx bellen
• Standard moet u 000249xxxxxxx bellen
• Wholesale moet u 000149xxxxxxx bellen
Wat zijn uw IP-adressen?
SIP (Proxy/Registrar): 87.238.224.40
Ik wil Remote IP-authentication te gebruiken in plaats van Digest . Hoe kan ik dat doen?
Als u liever Remote IP-authentication gebruikt in plaats van Digest ; kunt u de vaste IP-adressen van uw gateways / servers in uw
persoonlijke omgeving configureren. Als u gebruik maakt van een hosted VoIP switch / gateway, moet u ervoor zorgen dat u uitsluitend deze IP-adressen gebruikt, ze zijn uniek toegewezen aan uw account. Alle inkomende gesprekken van deze IP-adressen worden gekoppeld aan uw Worldcall account.
Nadat we uw IP verifiëren, kunt u verbinding maken met behulp van een van de volgende Worldcall IP-adressen (afhankelijk van het gekozen protocol):
SIP (Proxy / Registrar): 87.238.224.40
Ik kan geen verbinding maken met uw SIP-server met behulp van mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Kan ik verbinding maken met gebruik van vaste / statische IP-adressen?
Ja, dat kan. Als u liever verbinding maakt met behulp van vaste / statische IP-adressen, kunt u de vaste IP-adressen van uw gateways / servers in uw
persoonlijke omgeving configureren. Als u gebruik maakt van een hosted VoIP switch / gateway, moet u ervoor zorgen dat u uitsluitend deze IP-adressen gebruikt, ze zijn uniek toegewezen aan uw account. Alle inkomende gesprekken van deze IP-adressen worden gekoppeld aan uw Worldcall account.
Nadat we uw IP verifiëren, kunt u verbinding maken met behulp van een van de volgende Worldcall IP-adressen (afhankelijk van het gekozen protocol):
SIP (Proxy / Registrar): 87.238.224.40 of sip.worldcall.be
Welke Codecs ondersteunen jullie?
Ons systeem ondersteunt de volgende codecs:
G.723.1 (5.3 & 6.3 Kbps)
G.729 (8 Kbps)
G.711 A-law (64 Kbps)
G.711 μ-law (64 Kbps)
Ik heb een probleem met de verbinding. Hoe kan ik dit melden?
Ga naar uw
persoonlijke omgeving en kies de optie ‘
Klantenservice‘ in het bovenste menu, en rapporteer vervolgens uw specifieke probleem. Wees daarbij zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijk met betrekking tot datum en tijd, bestemming en beschrijving van het probleem. Hou er rekening mee dat wij niet op elke afzonderlijke melding antwoord geven. Maar u kunt er zeker van zijn dat elk verbindingsprobleem met hoge prioriteit wordt behandeld.
Oproepen worden wel verbonden, maar er is geen geluid, of slechts geluid in één richting. Hoe kan ik dit corrigeren?
Als u problemen hebt met gesprekken die normaal verbinden, maar geen geluid laten horen of enkel geluid van één kant laten horen, kan er een probleem zijn met uw lokale firewall-instellingen of kunnen er configuratiefouten zijn opgetreden bij uw VoIP-apparatuur. Om dit probleem op te lossen kunt u proberen opnieuw te configureren of uw firewall uit te schakelen en/of eventuele lokale NAT-traversal functies zoals STUN, Symmetric NAT enz. uit te schakelen.
Welke Media IP-adressen gebruikt Worldcall?
We gebruiken de volgende adressen voor media stream: 87.238.224.13, 87.238.224.40, 87.238.224.111.
Ondersteunt u T.38 FAX?
Ja, maar we kunnen niet instaan voor een goede faxovergang naar alle bestemmingen. Voor meer betrouwbare faxen raden wij u aan het Premium routingschema te gebruiken.
Welke doorgeefmethode voor DTMF-tonen raden jullie aan?
Voor betere resultaten raden wij u aan de volgende DTMF-instellingen te gebruiken:
SIP: Out-Of-Band "SIP INFO '
RFC 2833
Hoe kan ik kiezen tussen routingschema’s?
De selectiecodes voor de drie verschillende producten zijn als volgt:
• Premium: 0003 of blanco (oproepformaat is 0003+E.164 of E.164)
• Standard: 0002 (oproepformaat is 0002+E.164)
• Wholesale: 0001 (oproepformaat is 0001+E.164)
Voorbeelden: voor een gesprek naar Spanje via:
• Premium moet u 34xxxxxxx of 000334xxxxxxx bellen
• Standard moet u 000234xxxxxxx bellen
• Wholesale moet u 000134xxxxxxx bellen
Is het mogelijk om meerdere SIP-toestellen met 1 enkele account op te zetten?
Ja, deze mogelijkheid is beschikbaar. Gesprekken van meerdere SIP-toestellen kunnen via 1 account lopen, maar in dit geval mogen deze SIP- toestellen niet in onze SIP-server worden geregistreerd, dat wil zeggen dat al deze SIP- toestellen moeten worden geconfigureerd om geen ‘REGISTER’ verzoeken te verzenden, om mogelijke problemen met het onverwacht onderbreken van oproepen te voorkomen.